Hopp til hovedinnhold

Har du et vanskelig spørsmål?

Spør Klara Klok!
Det er gratis, anonymt og du får svar i løpet av en uke

Panikk, lukk siden

Du er her

Spørsmål

Vi gjør oppmerksom på at svaret er eldre enn 6 måneder. Det kan i løpet av denne perioden skjedd endringer eller korreksjoner som gjør at informasjonen ikke lenger er korrekt. Hilsen driftsansvarlig
Spørsmål: 

Hei.
Jeg har Crohn sykdom og autoimmun hepatitt. Jeg går på 5 mg presnisolon, 125 mg imurell og 1200 mg asacol.
I januar 2016 satt jeg inn p-stav. Mensen forsvant da. Nå i det siste har jeg hatt veldig ømme pupper. I ca to uker. Har hatt det av og til, men aldri så lenge. Jeg har andre ting jeg sliter med, som angst, og er mye svimmel og kvalm. Det har falt meg inn om jeg er gravid, men hører så mye om at p-stav er sikkert. Men ettersom jeg går på de medisinene jeg gjør, så er det noen tanker som faller meg inn. Fikk ingen forklaring på dette av lege. Så jeg lurer på om disse medisinene kan ha en innvirkning på p-stav?

Hilsen en litt bekymra jente :)

Kropp og helse Prevensjon P-stav Bruk av medisin Innsendt av Jente 18, 23.12.2016 - 03:33
Svar: 

Hei!

P-stavens effekt skal ikke bli redusert av disse medisinene.

Men du kan jo bare ta en graviditetstest, så er du helt sikker.

 

Hilsen legen.

Besvart 30.12.2016 - 16:40
Skriv utSkriv ut
Gi tilbakemelding Hva synes du om denne siden?